Showing posts with label hem. Show all posts
Showing posts with label hem. Show all posts

20120323

hallway




20120204

at home




20120202

efter studiebesök, möte på moderna muséet, och letande efter läderbitar köpte jag den här fantastiska marmorskärbrädan. inte precis något jag behövde, men jag kunde inte låta bli. det bästa blir dock i morgon när jag får göra mina hängare med mina läderbitar.

morning

20120117

hyllan


jag har lite för många projekt just nu för mitt eget bästa. vet inte riktigt hur allt ska gå ihop, vilket det faktiskt måste göra i slutändan. allt är så otroligt roligt, så jag kan inte riktigt avvärja mig från något. lite sömn och nya tag nu så ska det nog gå vägen ändå. 

20120116

morning snapshots


bjuder er på lite snapshots från min morgon. ska bege mig till skolan för vår scenografikurs med peder freij om en liten stund. vi har blivit indelade i grupper och har fått välja en scen ur strindbergs till damaskus som peder ska sätta upp på dramaten. det ska bli spännande att se hur olika det kommer bli. inte bara vårt eget arbete som vi gör i skolan, utan att få se hans arbete. vi ska få smygtitta på onsdag. 

20120114

lördagsnöje: kokar te i min fullproppade kokvrå. jag längtar efter ett stort kök.
och så kul, att min inspiration gillas av andra också. kanske inte riktigt skulle kalla mig själv för en "fashion blogger", men jag bjuder på den. tack för dem fina orden. 

20120109

natur


pyramid och min egengjorda "dansande" kvinna. 

M


dricka kaffe, inspirationsletande, arbetsprovstänkande. never ending story. 

20111020

väntan

inväntar mitt torsdagssällskap. julia, anna och erika. vinhäng med några klasskompisar!

20110919

monday




20110809


ledighet

under filten i soffan på min lediga tisdag med en kopp kaffe och lite tidningar. det är vad jag längtat efter ett tag. inga måsten, det är jävligt skönt ibland. 

20110807

tog mig i kragen och bytte ut hyllplan, skåp och spegel i mitt lilla badrum. fantastiskt bra blev det ändå i jämförelse med de extremt fula plastiga grejerna som satt där innan. nästan som ett nytt badrum, men bara nästan. 

20110805

wall

hyllplan ovanför sängen till mina böcker uppe, check.

20110802

frukost

20110801

vill åka till min brors lägenhet igen och fixa klart. har dock ingen som helst tid till det. skickade med lite grejer med pappa som jag själv inte har plats med (fantastiskt att bli av med överflöd). fortfarande helt slut efter allt städande och skrubbande i fredags. det kommer nog bli grymt bra, bara jag får tid till diverse finjusteringar framöver. 

verkstad

syverkstad och städmani denna måndagmorgon. vaknade klockan sju, helt klarvaken. lika bra att ta tag i grejer. nu frukost innan det bär av mot jobb. 

20110722

kan vädret bestämma sig eller? vore lite enklare då. äh, kommer väl ändå vara skit i göteborg. stickad ulltröja och shorts i packningen? antingen eller liksom. 
försöker packa ihop de sista prylarna för att sedan ta en tripp till göteborg över helgen. sen är min semester slut. en vecka går fort. till höger skymtar inköp från växbo-lin i början av veckan. tvål, handdukar och badrumsmatta. mitt badrum skulle behöva ett ansiktslyft snarast, nästa projekt. nytt badrumsskåp, hyllor och sådant skulle sitta fint.