20091005
20091004
bok
äntligen hämtat ut alla mina böcker på posten. så jag ska strax lägga mig och bläddra i sängen. möbler och tyger är livet!
20091002
fredagstryck
extremt produktiv idag! lyckades trycka 2 meter tyg av mitt ena mönster, spola rent en ram, belysa ett nytt mönster och börja trycka. var lite osäker på om det skulle bli fint eller inte. gjorde en liten test, dock dålig bild. klicka på bilden för att förstora. nu ska jag däcka, efter en god middag med fint sällskap på stockholms matvarufabrik.
psst!
datum spikat för att visa vårat projekt, 5:e februari. återkommer om mer information senare. så skriv upp i kalendern och se till att vara i sthlm.
idag blir det halsdukstryck och eventuellt göra ett nytt mönster. ska hämta ut mina fantastiska böcker på posten som jag ska njuta av hela kvällen lång och innan dess köpa passande tyg. på söndag ger jag mig på sidentyget.
idag blir det halsdukstryck och eventuellt göra ett nytt mönster. ska hämta ut mina fantastiska böcker på posten som jag ska njuta av hela kvällen lång och innan dess köpa passande tyg. på söndag ger jag mig på sidentyget.
20090926
risky business
köpte ett helt fantastiskt sidentyg som jag ska sy ett par byxor av och trycka på. dock vet jag inte riktigt vad jag ska ha för bottenfärg, om jag ska nöja mig med den krämvita färgen på tyget eller färga ljusgrått och sen trycka mörkgrått på. det är risky business att trycka och färga siden när man aldrig gjort det förr, särskilt när tyget kostar 300 spänn metern.
nu ska jag ta mitt snoriga jag och köpa lite tyg innan jag ska jobba. säg till om ni är intresserade av en halsduk/sjal så kan jag fixa billigt.
nu ska jag ta mitt snoriga jag och köpa lite tyg innan jag ska jobba. säg till om ni är intresserade av en halsduk/sjal så kan jag fixa billigt.
20090925
lite fredag:
20090924
blablabla
förkyld till tusen, jag som inte skulle bli sjuk. tyvärr har jag inte tid att gotta mig i böcker och tidningar i sängen. utan jag måste till skolan och trycka eftersom jag inte kan vara där i helgen då jag ska jobba. vilka dilemman man har. har beställt de mest fantastiska böcker, som förhoppningsvis kommer på fredag. det är min lyx jag unnar mig när jag faktiskt jobbat hela sommaren, och då menar jag typ hela. glad är jag förstås nu! åter till att skapa en bra playlist att lyssna på för att överleva dagen.
20090922
byxor
morgonsysselsättning
har beställt massa böcker när jag igår upptäckte att jag hade mycket mer pengar kvar på bankkontot än väntat. ska hur som helst gå en sväng till konst-ig och kolla lite mer. är ju faktiskt tio gånger billigare att beställa på nätet, dock får man vänta en vecka, vilket är nackdelen. nu lite mer kaffe sen ska jag bege mig till skolan och vara handikappad i höger hand, betyder att jag kommer långt.
lever det hårda livet
jag lever ett farligt liv. min tumme är överansträngd och öm, tror inte jag ska hålla på med skulpturer. efter att jag smort in tummen med liniment, råkar jag självklart klia mig i ögat. bör inte hålla på med sådant heller. känner att jag lever i vilket fall, helt kallt i vänster öga. känns som att jag har en halstablett i ögat, känn på den! blir väl blind på köpet, hur kul vore det, nåväl.
20090921
helg

med urladdad kamera kommer man inte så långt. därav enbart dokumentation när vi drack flertal flaskor vin tills nästan alla somnade i soffan. precis så ska det vara med familj och familjevänner. lördagen bjöd på eksjö, loppisar och en fantastisk delikatessbutik med den godaste peston jag ätit. vi köpte även diverse ostar, och en som jag kan tipsa om är pestoosten. jag som inte är så mycket för ost egentligen, blev frälst. igår avnjöt vi en köttfärsbiff med kantareller och sallad (tack mat-tina för tipset). sedan tog det en evighet att ta sig hem, köer, fikarast och dålig musik i bilen, a la dansband och love songs. emelie var måttligt glad och jag lånade ut mina ipod.
20090918
ingatorp
lite för trevlig kräftskiva igår, känner jag nu. hade gärna sovit halva dagen, men jag har ju ett studiebesök att göra. får sova i bilen sen, beger mig till småland i eftermiddag. ska bli fantastiskt skönt att komma bort lite.
20090916
20090914
20090913
älskade hurts
20090910
20090909
eftersom jag är lite besatt av dofter:
20090908
blabla
utforskade röda tunnelbanelinjen idag, till hallunda centrum. där hände det mesta tippade och otippade och nu är jag trött. byter ut ritsysselsättningen mot städning och film, eftersom jag varit så bra på att skjuta upp det den sista tiden. imorgon vankas skolpub och vi börjar inte förrän efter lunch, vilket innebär sovmorgon, väldigt välbehövligt. på torsdag blir det tranan (black corner premiären). den sköna smålandsresan blir flyttad till nästa helg, jag som hade behövt den nu. sedan måste jag skicka iväg j:s jacka som hela tiden kommer i kläm, förlåt.
tisdagsångest:
idag blir det studiebesök och gå igenom krokigrejerna + fruktuppgiften på skulpturen. ughgh.
ikväll ska jag enbart komma på nya mönster och annat roligt, alltså inget stopp på stan eller hemma hos fanny. vilket jag lyckats nästan varje dag i en månad. kan ge vem som helst lite ångest.
ikväll ska jag enbart komma på nya mönster och annat roligt, alltså inget stopp på stan eller hemma hos fanny. vilket jag lyckats nästan varje dag i en månad. kan ge vem som helst lite ångest.
20090907
Subscribe to:
Posts (Atom)
























