20090829

elsa

grattis på födelsedagen!
lite bilder från dagen:

20090827

block

block från "blockmannen".

eftermiddagssyssla

vurmafika med sanna och fred:

sedan svtplay i marias säng inkl. lite skitsnack om diverse saker.
mer sådant åt folket!
nu; bädda säng och beundra mina nya fina block som jag kan återkomma om.

provtryck I


20090825

tisdag:








inte den mest fantastiska dag i skolan kanske, mest ångest för lera och att göra en skulptur inspirerad av en lök. första komma igång övningarna är kanske inte de roligaste man kan göra. tur att det är en vecka tills nästa gång igen, eller något. nu över till städning och organiserande av mitt rum + annat.

20090823

helg

imorgon börjar riktiga skolveckan, vilket innebär att komma igång på riktigt. ska bli fantastiskt.
har varit ledig i helgen, första gången på hundra år, gissa hur skönt det har varit. träffade b, kollade en sväng på below och tog sedan en kaffe, vilken lyxsöndag!
eftersom jag är så kass på att ta med en riktig kamera har jag fått ta till min mobil och det blir inte direkt skarpt i mörker.

fest hela veckan: onsdag trananmiddag och fredag storymiddag

20090821

bla bla:

varit en sväng på finnhamn med min klass,
vi ritade och byggde luftslott av vass.
här är mitt och min samarbetspartners bidrag:

igår förberedde vi inför dagens trädgårdsfest med temat "future age folketspark" återstår att se hur det artar sig:

20090817

finnhamn

imorgon bär det av till finnhamn med klassen. måste medge att jag njuter av att gå i skolan och inte jobba. helt fantastiskt rent ut sagt. idag hade vi en intressant föreläsning "individen och gruppen" och efter det blev det en öl i vår skolpub. har stressbakat bröd och kladdkaka som jag lovat att ta med på resan. ska bli intressant och se om båtresan på tre timmar kommer flyga iväg eller inte.

dagens rastbilder:

linnea & sanna

20090814

fredag


fortsättning prickar i skolan och lite augustihagel på västmannagatan.

torsdag

torsdagsbestyr:
skola och middag hos sanna och fred.

20090811

första dagen:


första skoldagen är över och ack så trött jag är!
(bild: nyckelviksskolan)

20090807

20090731

ledig

snart tio dagar kvar tills skolan börjar och jag har nästan inte rört en penna på över en månad. kan medge att det känns sådär. däremot kommer jag bli glad den 25:e augusti. nu ska jag äta jordgubbar och njuta av att vara ledig en dag den här veckan.

bjuder på lite bilder från mobilen:

vattenpipa efter fanny och jims tunisien vistelse.

vi åt glass på nytorget.

20090712

morgondagen

jag dör snart om jag inte får vara lite kreativ i någon form. det där med att vara smakråd till kunder räcker inte, trots att det är roligt. imorgon är min enda lediga dag den här veckan och jag har stora planer. upp tidigt, köpa tyg som jag lagt undan på jobbet, köpa färg och ramar. vad det blir av det hela visar jag efteråt. sedan lite träning på det så är dagen fulländad. hejhej!

tips: kolla in de nya tygerna på ikea. särskilt de nya uppdaterade tyget sofia som är randigt. svart/vit, blå/vit, röd/vit och grön/vit i bred och smalrandigt.

20090705

fullt upp

tyvärr är det lite dåligt med uppdateringar när jag jobbar och inte är ledig mer än en dag i veckan. hinner knappt med mig själv. har hur som helst haft ett par fina dagar i malmö och ville egentligen inte åka hem. tack max för att du tog dig an sanna och mig, trots att du säkert hade mycket annat att göra, vi kommer snart igen! nu ska jag se film och förbereda för morgondagen som även den ska ägnas åt jobb. hejhej!

20090623

midsommarbestyr!


se så trevligt vi hade det!
och om någon är sugen att gå på IKEA-utställningen så går jag gratis + en.
har jag tur lyckas jag buda till mig billiga biljetter till malmö, en välbehövlig semester nu till helgen. sedan blir det jobb fram till att skolan börjar. ska förvisso inte klaga, men det känns sådär att inte kunna åka någonstans än runt i stockholm i sommar.

20090617

ANTAGEN!

Jag kom in!

20090611

keep it up

andra reserv, håll nu tummarna för mig!

20090531

tips

eftersom jag jobbar där jag jobbar så kan jag väl passa på att tipsa om en utställning på liljevalch, 13:e juni-30:e augusti, om just ikea.

"ikea är företaget som har möblerat svenskarnas hem och medvetande i över ett halvt sekel. och med enorm framgång etablerat sig över hela världen. i sommar berättar liljevalchs konsthall historien om ikea.

ikea på liljevalch är en frispråkig och underhållande exposé över tiderns största möbel- och designfenomen. formen för liljevalchs lustfyllda djupdykning in i ämnet är en spegling av det moderna samhällsutvecklingen- från det svenska folkhemmets framväxt till vår egen samtid och framtid i en allt mer globaliserad tillvaro. utställningen erbjuder både en skyhög igenkänningsfaktor och många överraskande skatter ur ikeas produktion."

20090528

torsdag

har haft två sköna dagar i sängen med två böcker. nu får det bli en paus och imorgon kanske jag jobbar för ovanlighetens skull. nu åter till läsandet och lite matlagning. regnet håller mig otroligt sysselsatt och lugn inomhus. glömmer till och med bort att jag faktiskt är hungrig och behöver äta. när senast tog jag det så lugnt?

20090523

norr


avkopplingsdagar:
jag hälsade på min bror för första gången sen han flyttade i augusti. slappade på landet och köpte löjligt billiga målardukar i en av bollnäs "här är det billigt" butiker, de har ett par. lyckades måla lite i det vackra vädret, medan det verkade regna på alla andra ställen. nu är jag hemma igen, och imorgon ska jag jobba. ikväll gör jag ingenting, och så ska det förbli.

20090520

last night

så skönt det var att vakna upp i morse och inte känna någon stress eller press. jag tog det liksom piano, drack kaffe och tittade på en film. mötte upp mamma efter lunch, kollade beckmansutställningen. ikväll ska jag bege mig hem till elin på några glas vin. imorgon tar jag mitt pick och pack och åker till landet och slappar loss några dagar, för det är jag värd.

20090519

kan aldrig bestämma mig




sista minuten pyssel och ändringar..
jag borde egentligen bara lägga allt bakom mig, nuuu.

typ