Showing posts with label DETALJ. Show all posts
Showing posts with label DETALJ. Show all posts
20110304
WHEN OBJECTS WORK
via: michaël verheyden, vincent van duysen, when objects work
det kanske är belgisk jag ska bli? någon som vill åka till antwerpen?
20110227
20110212
strap
via: hay.dk
fin vårnyhet från hay. snart pyser jag och mamma till sthlm furniture fair. mest för att jag haft fullt upp med arbetsprov hela veckan. så får jag idag hämta inspiration på annat sätt än böcker och tidningar. ta mig en titt på spegeln och lite annat fint. efter det kanske vi tar en sväng till fotografiska. ha en fin lördag!
20110107
kommit av mig helt och hållet gällande det mesta. jag vill mest av allt bara fokusera på arbetsproverna jag har att göra. tyvärr är det svårt när man jobbar heltid och ibland mer än så. har börjat skissa och tänka lite på vad jag kan hitta på, och det är ju förstås en bra början. det är rätt svårt att slita sig från jobbet när jag både har väldigt roligt och väldigt mycket att göra samtidigt. från och med vecka fem jobbar jag bara varannan helg och eventuellt halvtid i veckorna för att hinna med lite mer egentid. igår lyxade jag till det med inköp av nya linnelakan, igen. kan inte riktigt släppa hur bra dem faktiskt är. ut med alla mönstrade påslakan, in med allt enfärgat. någon som vill starta en påslakan loppis? jag har en del att bli av med. kanske kan dela med mig till släkten av de jag bara använt 1-2 ggr. nu ska jag lägga mig i sängen och bläddra i rum, sedan ladda för ännu en reahelg på ikea. vi ses kanske där, bland lakanen.
20101212
enkelhet
köpte mig två ringar på beckmans julmarknad igår. finns inget finare än tunna och diskreta smycken. vet att jag äger mycket som inte det också, men jag är mycket för enkelhet egentligen. går helst efter känsla, och det är sällan jag är helt smyckeslös. hon som gjort de fina ringarna heter kaja solgaard, och de skulle egentligen tillhöra en större ring hon gjort, men jag fick köpa dessa ändå. tack, tack. helst ville jag ju köpa pers fina sjalar, men jag hade inte riktigt råd, en annan gång helt enkelt. ingen bra bild på dessa heller, får återkomma.
20101202
20101029
20101028
höganäs keramik
![]() |
via: lotta agaton bättre sent än aldrig, höganäs keramik har väl egentligen inte fallit mig så mycket i smaken. nu har dock front ritat en ny servis. vore det inte för att jag redan har min fina serie från alessis tonale så hade jag säkert inte tvekat. kanske kan bli julklapp till min kära mor. |
20101019
20101014
20101009
glasögon
![]() |
| foto:prismlondon hade vi haft en butik i stockholm som säljer dessa glasögon hade jag definitivt varit en ägare av både glasögon och solglasögon. varje gång jag besöker webshoppen drabbas jag av beslutsångest. så ge stockholm prism helt enkelt. eller så pyser jag till london INOM KORT. |
20101008
20101004
köpköpenhamn
tanken var att jag skulle köpa ett bord men kom istället hem med detta. bordet ska jag åka och titta på idag istället. här har vi extrabrickor till tray table från hay. glasunderlägg i filt och en vas från ditte fischer samt två ringar jag köpte på pagne. |
20100930
20100929
20100928
köksskåp
20100925
loppisring
hade egentligen tänkt mig maria nilsdotters kloring.
nu blev det en orm istället, nästan gratis. tack småland.
Subscribe to:
Posts (Atom)















