Showing posts with label DETALJ. Show all posts
Showing posts with label DETALJ. Show all posts

20110304

WHEN OBJECTS WORK


























via: michaël verheyden, vincent van duysen, when objects work
det kanske är belgisk jag ska bli? någon som vill åka till antwerpen?

20110227

yvonne koné

























via: jus
new in! tur att man investerar klokt ibland, väska från yvonne koné.

20110212

strap

























via: hay.dk
fin vårnyhet från hay. snart pyser jag och mamma till sthlm furniture fair. mest för att jag haft fullt upp med arbetsprov hela veckan. så får jag idag hämta inspiration på annat sätt än böcker och tidningar. ta mig en titt på spegeln och lite annat fint. efter det kanske vi tar en sväng till fotografiska. ha en fin lördag!

20110107



















kommit av mig helt och hållet gällande det mesta. jag vill mest av allt bara fokusera på arbetsproverna jag har att göra. tyvärr är det svårt när man jobbar heltid och ibland mer än så. har börjat skissa och tänka lite på vad jag kan hitta på, och det är ju förstås en bra början. det är rätt svårt att slita sig från jobbet när jag både har väldigt roligt och väldigt mycket att göra samtidigt. från och med vecka fem jobbar jag bara varannan helg och eventuellt halvtid i veckorna för att hinna med lite mer egentid. igår lyxade jag till det med inköp av nya linnelakan, igen. kan inte riktigt släppa hur bra dem faktiskt är. ut med alla mönstrade påslakan, in med allt enfärgat. någon som vill starta en påslakan loppis? jag har en del att bli av med. kanske kan dela med mig till släkten av de jag bara använt 1-2 ggr. nu ska jag lägga mig i sängen och bläddra i rum, sedan ladda för ännu en reahelg på ikea. vi ses kanske där, bland lakanen.

20101212

enkelhet


köpte mig två ringar på beckmans julmarknad igår. finns inget finare än tunna och diskreta smycken. vet att jag äger mycket som inte det också, men jag är mycket för enkelhet egentligen. går helst efter känsla, och det är sällan jag är helt smyckeslös. hon som gjort de fina ringarna heter kaja solgaard, och de skulle egentligen tillhöra en större ring hon gjort, men jag fick köpa dessa ändå. tack, tack. helst ville jag ju köpa pers fina sjalar, men jag hade inte riktigt råd, en annan gång helt enkelt. ingen bra bild på dessa heller, får återkomma.

20101202

tonale

20101028

höganäs keramik

bättre sent än aldrig, höganäs keramik har väl egentligen inte fallit mig så mycket i smaken. nu har dock front ritat en ny servis. vore det inte för att jag redan har min fina serie från alessis tonale så hade jag säkert inte tvekat. kanske kan bli julklapp till min kära mor.

20101019

höstmorgon

tar en fika på mellqvists med camilla på min lediga tisdag. lediga vardagar = livet!

20101014

20101009

svart




glasögon

foto:prismlondon
hade vi haft en butik i stockholm som säljer dessa glasögon hade jag definitivt varit en ägare av både glasögon och solglasögon. varje gång jag besöker webshoppen drabbas jag av beslutsångest. så ge stockholm prism helt enkelt. eller så pyser jag till london INOM KORT.

20101008

bedtime

inväntar mor och far över en kaffe, sen ska jag köpa mig lite blommor.

20101004

köpköpenhamn

tanken var att jag skulle köpa ett bord men kom istället hem med detta.
bordet ska jag åka och titta på idag istället. här har vi extrabrickor till tray table från hay.
glasunderlägg i filt och en vas från ditte fischer samt två ringar jag köpte på pagne.

20100930

20100929

detalj

mammas gamla skärp kommer till användning.

20100928

köksskåp

märks det att jag inte riktigt kan hålla mig till en sorts koppar?
hittade en åsa lindström mugg på en loppisgrej tillsammans med de små "snapskopparna". 
verkar inte lyckas gå och köpa på mig fler heller, men det kanske inte behövs i nuläget, eller?

20100925

loppisring

hade egentligen tänkt mig maria nilsdotters kloring.
nu blev det en orm istället, nästan gratis. tack småland.