Showing posts with label prylar. Show all posts
Showing posts with label prylar. Show all posts

20110624

city

köpte mig en ny klocka igår då jag letat ett tag efter en väldigt enkel och inte allt för dyr sådan. tycker de flesta är sjukt pråliga med hur mycket fula detaljer som helst. jag är nöjd! ck. ha en trevlig midsommar!

20110602

maison martin margiela

morgondagens plan är att gå till asplund och göra "onödiga" köp. typ den fantastiska babuschkan från margiela
världens bästa max har förresten hjälpt mig att få tag på ett armband. i'm so happy!

20110501

MMM

























fantastisk plånbok/clutch från maison martin margiela

20110429

leica


om jag ändå hade några tusenlappar över..

20110405

siwa

jag gick i från allt mitt prat om att jag inte skulle köpa onödiga saker just nu. så här är min miniväska från naoto fukasawas papperskollektion siwa för japanska onao

20110331

kin









fina värmeljushållare i mässing från skultuna formgivna av trion claesson koivisto rune. köpte de två som är lite mer rundade igår, nummer två och fyra på bilden.

20110330

geografia














via: geo-grafia, drill design
efter lunch på story med mamma köpte jag mig jordgloben och lite annat som jag inte alls borde ha köpt. tror det var solen som var framme ett tag som fick mig att öppna plånboken en aning. från asplund fick jag bland annat med mig en av dessa. känner mig som ett barn på julafton som får bygga i hop den helt själv.

hang around, toss around













via: below the clouds
träbesticken hang around och toss around från danska muuto.

andrea brugi

20110318

friday

via: moleskine
det är fredag och jag ska åka och köpa en ny skissbok till nästa projekt jag ska ge mig in i. sen pricken över i:et, träffa sanna. sedan vidare på födelsedagsgalej, vilket påminner mig om att komma ihåg att köpa en present också. vädret vill jag inte ens kommentera, men ut ska jag. 

20110227

yvonne koné

























via: jus
new in! tur att man investerar klokt ibland, väska från yvonne koné.

20110210

kaffe













börjar bli extremt trött på att göra kaffe i min presso vareviga dag. så en kaffebryggare skulle sitta fint. ska fortsätta vägrar nespresso eftersom det verkar så tröttsamt och inte heller särskilt miljömedvetet att stå i den där kön på biblioteksgatan för att köpa "shots" eller vad tusan det heter. vanligt hederligt bryggkaffe tack. gärna den av naoto fukasawa eller en klassisk moccamaster. vilken ska jag välja?

20110205

stuff box













via: hayshop.dk i behov av snygg förvaring?

20100401

drömmen


















drömmen från diana orving, glad påsk med andra ord!

20100323

efterlysning: två halsband

har snart tappat hoppet om att mina två silverhalsband ska komma fram. ett i form av ett hjärta som man kan öppna och stoppa in en bild i. det andra är i form av en rosett från dada's diamonds. någon som sett? har jag gjömt? har jag lånat ut?

20100321

aiaiai

vill ha nya hörlurar! typ från aiaiai.






20100320

presenter

tack för skål, kokbok, kokosnöt, choklad i mängder, skivor,
drinkbok, vin, armband, örngott, bordstabletter, pengar m.m! tack för en
enastående kväll!

20100316